Cautări pe acest blog

joi, 29 iulie 2010

Criza, banii și biserica - XII

Presa a prins ideataxarea BOR și a celorlalte culte ar putea face parte dintr-o strategie viabilă de ieșire din criza și o importantă sursă de venituri la bugetul de stat. Eu aș zice că nu e doar pentru ieșirea din criză, ci e un fapt normal. Cultele au privilegii multiple în mod nejustificat și sunt finanțate de noi toți, deși nu prea ajută.

Investițiile BOR în programe sociale, dacă există, sunt insesizabile (aceasta fiind singurul motiv pentru care o entitate ar putea cere în mod legitim scutirea de taxe).


Sentimentul de nemulțumire la adresa popilor nu este singular sau specific unei anumite categorii de oameni, ci, în general, persoanele care au intrat în contact cu clericii au rămas cu un gust amar și și-au creat o imagine foarte precisă în ceea ce-i privește ca grup, deși pe ici pe colo sunt indivizi care merg contra curentului. Imaginea de ahtiați după bani și nesimțiți nu e una care le face cinste clericilor, dar este una care este foarte adevărată, ba chiar s-a ajuns în situația ca preoții să fie acuzați că strică cele mai importante momente din viațile oamenilor.

Iată ce spun mai multe persoane despre preoții de la biserica Sf. Vineri din Pitești:

Vali: “Pot să vă spun eu cât este taxa la Biserica Sf Vineri din Piteşti, în mai 2009: 900 de Ron (300 avansul + 600 după slujbă).


Acum probabil e și mai mult că doar e criză...

Anesya: “Eu am avut nunta la Sf Vineri în 2008 şi am făcut rezervările cu un an înainte. Noi am plătit 2 milioane lei vechi, în care a fost inclus şi corul, iar naşii au mai plătit 5,5 milioane lei vechi. Menţionez că am avut 2 preoţi. Dacă doreşti 3 sau 4, atunci preţul este mai mare. Preotul Mărioara a sâsâit tot timpul şi a avut mereu ceva de obiectat la adresa invitaţilor...ba că vorbesc, ba că stau jos...chestii din astea şi, crede-mă că îmi venea sa-i zic vreo două. S-a luat până şi de fetiţa naşilor să nu mai arunce cu petale de trandafir prin biserică...aproape că începuse copilul să plângă…”


Facem pariu că nu le-a dat chitanță decât pe maxim 2-3 milioane?

Rodica: “Eu regret că am ales Biserica Sf. Vineri.... Mi-a plăcut foarte mult cum arăta şi faptul că are curtea amenajată şi poţi să faci poze, dar preoţii sunt sub orice critică. Tot timpul comentează, nu lasă pe nimeni să se aşeze, jignesc fără nici o reţinere... nu credeam până nu am văzut cu ochii mei... nu zici că sunt oameni ai Bisericii!!!! Un sfat pentru cei care nu s-au hotărât încă... mai gândiţi-vă! Nu alegeţi o biserică pentru cum arată, alegeţi-o pentru preotul care urmează să vă cunune...


După cum spuneam, strică momentele importante din viața oamenilor. Iar scopul pur financiar al preoților e evident, numai îndoctrinat să fii să nu observi.

Diana Zamfir a avut cununia religioasă pe 14 februarie 2009, la biserica Sf. Dumitru din Găvana III. Ea le dezvăluie prietenelor ei suma pe care a dat-o preoţilor în bani noi: “Eu am dat 100 lei cotizaţia când am rezervat, apoi, naşilor, preoţii le-au spus să dea cât vor ei, între 450 şi 600 lei, încă 50 lei pentru băiatul care era acolo şi a mai dat si soţul meu o taxă de 100 sau 150 lei, dar nu ştiu pentru ce a fost. Dacă ar fi să adun totul, se ajunge la 800 lei noi”.


Uneori chiar creează certuri în familii care nici nu s-au format încă:

Petruţa are nunta pe 22 august 2009 şi îşi exprimă îngrijorarea tarifelor pe site: “Vă rog din suflet, cei care aţi avut vara aceasta nuntă la Sf. Treime, spuneţi-mi cât aţi plătit preoţii că, am vorbit anul trecut şi au zis maxim 6 milioane. Acum, cică cer 10-12 milioane...naşii deja crizează…

Așadar propun următoarele:
  • taxarea BOR și a celorlalte culte trebuie să fie făcută; scopul mercantil al preoților e evident în societatea românească
  • evitați să fiți responsabili de jefuirea noastră a tuturor prin jefuirea bugetului de stat în favoarea cultelor; declarația răspicată la referendum este o metodă legală și eficientă în acest sens
  • sfătuiți-vă prietenii și cunoștințele să evite preoții nesimțiți și informați-i care sunt aceștia, unde activează și prin ce fapte de vitejie fiscală s-au remarcat; paraziții vor fi lăsați să moară de foame așa cum merită


Ce mi se pare cel mai absurd și trist e că miresele au puterea cea mai mare să schimbe lucrurile și totuși acceptă să fie călcate în picioare și doar se plâng între ele, fără să-i zică vreo vorbă nesimțitilor. Presiunea de a nu-ți strica una din cele mai importante zile din viață se pare că acționează unilateral și împotriva mirilor. Totuși e bine că au curaj să îi blameze măcar pe internet pe nesimțiți.

Citiți aici întregul articol din care am citat câteva frânturi.

7 comentarii:

Engineered spunea...

Dacă oamenii nu vin smeriți la cununie? Cine a spus că acolo e rost de simțit bine și de vorbit? Se săvârșește o taină sfântă. E și normal ca preoții să apostrofeze financiar și verbal pe cei participanți.

Sau și mai bine...de ce dracu să faci cununia religioasă. Mai ales acum, în criză.

Anonim spunea...

si daca statul va taxa popii - veti avea mai multe autostrazi?
sau mai multe medicamente compensate?
sau birocratul care lucreaza la ghiseu martea si vinerea cate doua ore, va deveni brusc amabil si va realiza ca defapt lucreaza in serviciul public pe banii publici si ca nu este un mic dictator asupra esantionului de populatie care asteapta rabdator la coada sa ii vada fata?
asta pare mai mult a bucurie " sa moara si capra vecinului".

Zergu spunea...

@Anonim: Este foarte posibil ca să ajungă mai mulți bani la populație, biserica să se oprească din expansiunea necontrolată și îndobitocirea populației.

Anonim spunea...

dar e cum mult mai probabil ca banii sa sfarseasca in buzunarele politicienilor.
si conform teoriei tale, populatia ar trebui sa fie plina de bani din moment ce exista atat de multe taxe.
ma faci sa rad.

Zergu spunea...

Anonimule, eu am spus altceva. Banii nu vor ajunge la populație direct, de cele mai multe ori, ci prin servicii sau bunuri comune precum drumurile, școlile, asistența medicală.

Că avem politicieni hoți pentru că populația e tâmpită de popi să voteze hoți, se poate schimba, dar banii ajunși la popi vor ajunge mereu în mașinăria de făcut bani si îndobitocit a bisericii, deci nu numai că nu vom benefica în vreun fel de ei, ci vor lucra împotriva noastră.

Dacă ți-ai fi scos capul din fund, deși crezi că ești genial și-l ai în nori, ai fi observat diferența dintre profit personal+poleială de obligații sociale (la politicieni) și profit personal+îndobitocire socială (popi).

Logosfera spunea...

@Anonim
Exista mai multe posibilitati in afara celor doua enumerate de tine, si anume "fura popii" sau "fura politicienii". Spre exemplu, daca ne ducem sa cerem ca din banii nostrii sa nu mai fie platiti preotii, poti cere o reducere pe masura a taxelor. Ceri sa nu-ti fie luati bani pentru "asistenta medicala gratuita", nu mai platesti taxele pentru fondul de sanatate. Ceri sa nu vrei pensie de stat, nu mai platesti taxele aferente si tot asa.

Zergu spunea...

@Logosfera: Eee, tu vrei să priceapă/gândească lucruri mai de fineţe când nici cu vede că dacă banii ajung la popi atunci lucrează împotriva lui, iar dacă ajung la clica politico-mafiotă cel mult ăia îi cheltuie?