Noi, musumanii, fuseserăm învățați sa definim viața pe pământ ca pe o trecere, ca pe un test care precede viața adevărată, viața de apoi. În această încercare, toți trebuie să trăim la modul ideal într-o manieră cât mai apropiată posibil de a primilor adepți ai Profetului. Oare asta nu inhiba investiția în îmbunătățirea vieții de zi cu zi? Li se interzicea, așadar, musulmanilor, inovația? Erau drepturile oamenilor - progresul, drepturile femeilor - străine Islamului?Necredincioasa / Ayaan Hirsi Ali; trad.: Maria Dobrinoiu - București, Editura RAO, 2011, ISBN 978-606-8255-82-8, p.366-367. Sublinierile îmi aparțin.
Declarându-l pe Profet infailibil și nepermițându-ne să-i punem întrebări, noi, musulmanii, stabiliserăm o tiranie anchilozată. Profetul Mahomed a încercat să legifereze fiecare aspect al vieții. Aderând la aceste legi, la ceea ce este permis și interzis, noi, musulmanii, am suprimat libertatea de a gândi pentru noi înșine și de a acționa după cum ne dorim. Am înghețat perspectiva morală a mliarde de oameni în mentalitatea deșertului arab din secolul al șaptelea. Nu eram doar servitori ai lui Allah, eram sclavi.
joi, 30 august 2012
De ce lumea islamică este și va fi un eșec socio-politic
Ayaan Hirsi Ali despre felul în care musulmanii privesc lumea și consecințele acestei optici:
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
0 comentarii:
Trimiteți un comentariu