Cautări pe acest blog

joi, 4 august 2011

Un alt blog ateu și unul rațional

Acum vreo câteva zile promovasem vreo 5 bloguri ateiste recent descoperite de mine și am fost tras de atenție că am ratat un blog la fel de ateist:



Cum acest lucru trebuia corectat, am decis să fac articol dedicat pentru a mă asigura că nimeni nu ratează blogul din pricina neatenției mele (era deja în blogroll).

Între timp TLP a găsit un alt blog care e croit să pună la respect eroarea logică naturalistă și să se uite mai exact la ce e, de fapt „Medicina naturistă”:


Lectură plăcută, comentați, criticați și dați mai departe, că televiziunile încă nu ne mediatizează.

5 comentarii:

Dumnezero spunea...

Vezi daca nu urmaresti @ateism pe Twitter ? :)



Aici e un OPML (RSS FEED LIST) cu toate blogurile urmarite prin @ateism

http://pastebin.com/PpxvJnG3

Copy/paste/save as ".opml" sau ".xml"

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/watch?v=PadUhd3dD1g&feature=feedu
mi se pare tragi comica faza

Zergu spunea...

@Dumnezero: Nu practic twitter.

@Anonim: Fac pariu că sunt, în covârşitoare majoritate, făcute cu bani publici, dacă nu toate.

Padre Pio spunea...

Bun si informativ noul blog http://tratamentelenaturiste.wordpress.com/ . Chiar l-am felicitat personal pe posesorul blogului.

Doar ca... exista o mica problema. Syme, proprietarul blogului laudat, afirma: "Doctrina Trinității, chiar dacă nu ar fi fost „dezvoltată” de Sfinții Părinți (și aici Sfinții Părinți au avut o grămadă de poziții pe parcursul timpului), ar fi putut fi dezvoltată liniștit mai târziu de orice om care analiza textul Biblic. Noi nu credem acum în doctrina trinității doar pentru că Sfinții Părinți au dezvoltat-o." (http://wordarmy.wordpress.com/2011/01/05/abordare-evolutie/)

Trecand peste faptul ca al meu comentariu asteapa de 24 de ore sa fie publicat de Syme (si consider nu am fost un magar foarte mare si in plus am comentat la obiect!), cum poate fi un om rational intr-un domeniu (medicina, terapii aiuristice gen homeopate) si total irational cand e vorba de tampenii gen Doctrina Trinitatii? Intreb si eu ca prostu': cum pot fi Eu fiul Meu? (partea cu Duhu' recunosc ca ma depaseste - de fapt nici nu am fost prea curios sa aprofundez)

Totusi, pana acum, Syme mi se pare cel mai rational crestin (asta e impresia pe care mi-a facut-o dupa lecturarea catorva articole de pe http://wordarmy.wordpress.com/) El vede teoria evolutiei chiar posibila: "putem trage concluzia că mecanismul selecției naturale este unul plauzibil" (plauzibil zice!)

Un articol scris de Syme ce m-a scos din sarite (datorita tendentiozitatii si nu pentru ca nu mi-a publicat, inca, comentariul) este: http://wordarmy.wordpress.com/2009/02/21/teoria-originii-teoria-evolutiei-si-dumnezeu1/
Am gasit ca nici el (Syme) nu-i original si doar repeta temele ID-iotilor: "ADN-ul este dependent de ADN-polimeraza pentru a se replica, iar ADN-polimeraza are nevoie de ADN pentru a o codifica si a-i pune la dispozitie informatia genetica necesara producerii. Orice model evolutiv propus trebuie sa satisfaca conditia aparitiei simultane a ADN-ului si ADN-polimerazei." <-- asta zice Syme
Clasificarea minciuni (sau necunoasterii?) la:
http://www.talkorigins.org/indexcc/CB/CB015.html
http://www.talkorigins.org/indexcc/CB/CB010_2.html
(Syme, in eventualitatea - am eu grija ca aceasta eventualitate sa se produca :) - ca citesti acest comentariu, vezi si: http://zergu-si-credinta.blogspot.com/2011/05/minciunile-creationistilor-adamopratt.html)

Concluzie: Atata timp cat Syme se rezuma la medicina totul e OK. Pana acum!
Dar ceva ma deranjeaza enorm: SA FIU TRATAT DE UN MEDIC CE CREDE IN MIRACOLE!

Zergu spunea...

@Padre Pio: Nici unul din noi nu este 100% rațional, iar chestia cu trinitatea și cât de irațională e ține de cât de bine e în stare e un individ să compartimentalizeze ideile ăstea față de celealte. Nu uita, un individ inteligent condiționat religios va găsi feluri mai multe sau mai subtile de a raționaliza (pe românește, de a se autodecepționa în legătură cu) ideile lui ilogice.

Da, și eu am o problemă cu medicii care cred în miracole. Din întâmplare am ajuns la un medic care părea religios. Inițial am zis să nu am idei preconcepute că poate se pricepe la ce face. Ulterior m-am convins că religia nu era singura chestie irațională pe care o credea și m-am convins pe motive profesionale că nu are sens să mai merg la acel medic. Acum asta poate fi selecție observațională, doar nu poți să tragi nici o concluzie dintr-o mostră de 1 individ. Am să urmăresc acest aspect de acum înainte.