Cautări pe acest blog

sâmbătă, 8 mai 2010

Criza, banii și biserica - V

Citim în România Liberă:

Boc ia de la şcoli, dă la biserici

În ultima şedinţă de Guvern, Cabinetul Boc a „răscolit" prin puşculiţa goală a bugetului şi a mai găsit nişte zeci de milioane de lei pentru achitarea datoriilor politice. Datorii făcute în campania pentru prezidenţiale sau, ulterior, în contextul negocierilor cu partenerii de guvernare. Mai întâi, Cabinetul Boc a suplimentat bugetul Secretariatului General al Guvernului cu 18,5 milioane lei, pentru a putea apoi, la pasul doi, să repartizeze nu mai puţin de 54,5 milioane lei către 1.334 de unităţi de cult. Sumele acordate variază între 1.000 de lei şi 1,2 milioane lei (cazul Catedralei Episcopale „Învierea Domnului" din Municipiul Caransebeş). Odată rezolvată „susţinerea cultelor", Guvernul s-a „îngrijit" de şcoli şi unităţi sanitare. Doar că sumele sunt mult mai mici în aceste cazuri: 31,3 milione lei pentru 348 de unităţi de învăţământ şi, respectiv, 6,3 milioane lei pentru 40 de unităţi sanitare.

Băga-mi-aș eu ceva în colivele voastre de împuțiți care vă lingeți în fund unii pe alții pe banii noștri și vă dați unii altora pase „Ia niște popularitate politică!”, „Mersi, ia niște bani pentru «lăcașe de cult»!” în timp ce sănătatea, învățământul și cercetarea mor de foame și voi vă plimbați cu Maserati și aveți averi de nesimțiți!

Ce e trist e că prostia românilor permite acest lucru pentru că toți românii care „au fost botezați” se declară ortodocși la recensământ, BOR măsluiește statisticile și apoi se folosește de tertipuri de genul „88% dintre români sunt ortodocși” și „instituția cu cea mai mare încredere este biserica” pentru influență politică și financiară.

Băgați la cap: Dacă vreți să nu mai fiți furați în stilul ăsta nesimțit de Boci și BOR, la următorul recensământ declarați-vă „fără religie”!



Actualizare: Terminasem deja acest articol și când văd bomba: preoții nici nu se așteptatu să primească bani. Dar dacă citim, observăm că un preot greco-catolic nu știa de bani. Mă întreb eu, nu se duceau mai bine la un preot ortodox? Oricum, e clar care e scopul manevrei: prostirea proștilor în scop electoral.

Politicienii miluiesc Biserica pentru succesul în alegeri

Vestea că Executivul a dat bani pentru biserici a fost o surpriză pentru mulţi dintre preoţi. Mai ales că unii recunosc că nu au cerut bani sau se aşteptau la sume mai mici decât au primit.

„300.000 de lei? Sunteţi sigur? Eu n-am fost anunţat. Avem o biserică mică şi ne-ar trebui nişte bani să facem pictura, să cumpărăm iconostasul... Dar n-am cerut la Guvern nici un ban. Am făcut o cerere la prefectură, dar n-am cerut o anumită sumă, cât pot... Poate dânşii au trimis mai departe", şi-a manifestat mirarea Vasile Colopelnic, parohul Bisericii Greco-Catolice din satul Valea Vişeului (Comuna Bistra, judeţul Maramureş). Acesta a explicat României libere că la slujbele sale vin 32 de familii. Primarul Comunei Bistra, Vasile Blidar (PDL), a declarat însă că meritul finanţării cu 300.000 de lei ar aparţine exclusiv parohului Colopelnic. „Acolo există o comunitate de peste 1.600 de locuitori şi există o biserică ortodoxă şi una greco-catolică, care au fost ridicate prin donaţiile oamenilor locului. La biserica greco-catolică, una micuţă, trebuie din ceea ce ştiu eu, să se facă pictura, acum fiind doar construcţia gata", a mai arătat primarul Vasile Blidar.


Și chiar dacă limba politică șterge fundul preoțesc pentru ca limba preoțească să lingă în schimb fundul politic, nimeni nu se jenează de mizeria evidentă și de nesimțirea pe care o au atât politicienii cât și preoții, ba chiar se întind și fac mânării în mod repetat: 2008, 2009 iar în 2010 au speranțe.

Primarul comunei constănţene Nuntaşi, Ioan Herdean (PNL), recunoaşte deschis că cei 250.000 de lei primiţi de la Guvern pentru Biserica cu hramul Sfântului Mucenic Dimitrie Izvorâtorul de mir au venit ca urmare a intervenţiilor parlamentarilor PNL din zonă. Construcţia lăcaşului de cult a demarat în toamna anului 2008, iar anul trecut Executivul a mai alocat 300.000 de lei. Potrivit primarului Herdean, ar mai fi necesare, pentru finalizarea lucrărilor, alte 400.000 de lei.


Eu înțeleg când e vorba de monumente istorice, dar hai să fim serioși și să vedem câte betoane noi cu formă de cruce sunt în construcție și câte din monumentele istorice sunt cu adevărat reparate. Chiar și așa am eu așa un sentiment că ăștia mint cu nerușinare și când vorbesc de monumente istorice, și chiar dacă n-ar minți, de ce nu le bagă și la popi pe-aia cu „nu sunt bani”, măcar o dată. Dar ce să ceri de la o șleahtă de hoți și pupincuriști?

Indiferent de coloratura politică, edilii localităţilor unde ajung bani de la Guvern spun că Executivul a procedat foarte bine, deşi poate există şi alte priorităţi în zonele respective. „Este bine că s-au alocat bani pentru acest obiectiv pentru continuarea lucrărilor. Şi noi, în Consiliului Local, alocăm anual fonduri pentru acest monument istoric", a declarat primarul Municipiului Botoşani, Cătălin Flutur (PDL). Şi reprezentanţii opoziţiei au salutat decizia Guvernului de a aloca 200.000 de lei pentru reparaţii la Biserica armenească „Sf. Maria". Liderul liberalilor botoşăneni, Gheorghe Iavorenciuc, atrage însă atenţia că ar trebui alocată întreaga sumă necesară finalizării lucrărilor de reabilitare a bisericii. Adică, aproximativ 2 milioane de lei. La ultimele trei-patru confruntări electorale, reabilitarea Bisericii armeneşti „Sf. Maria" a constituit un obiectiv asumat de toţi candidaţii la Primăria Botoşani, dar şi de cei care au râvnit la un post de parlamentar.


Băi scârbe împuțite, ia nu mai dați voi bani la biserici și să vedeți cum aveți bani și pentru medici, și pentru profesori și pentru pompieri și câți alți bugetari de care chiar e nevoie și care chiar muncesc!

Citiți și scârbiți-vă și de informațiile din acest articol.

Deci? Vă declarați „fără religie”?

21 comentarii:

Dragomir spunea...

Cum poate un roman sa se de-botezeze? Trebuie sa mergi la un notar ?

E nevoie de o "curatare" a statisticilor.

Zergu spunea...

@Dragomir: Nu există o asemenea procedură, din câte știu, cu excepția celor făcute la mișto și doar pentru amuzament.

Totuși cred că poți să te duci la biserica de care aparții și să-i anunți că nu mai vrei sa mai fi parte din biserica lor. Întreabă care e procedura ca să te șteargă din catastifele lor.

Probabil o să încerce să te convingă să nu faci așa ceva, o să dorească să te convingă că nu e bine, o să încerce să te sperie cu iadul, cu pedeapsa eternă, chestii de-astea.

Sincer, cred că cel mai rău lucru pe care-l pot face e să refuze să te îngoape, dacă e cazul și chiar poate o să refuze să îți vândă un loc de veci în cimitirul lor. Ortodocșii sunt faimoși pentru asemenea mizerii, dar dacă îți informezi familia că nu vrei nici un fel de botez la copii, nu vrei îngropare, ci incinerare șamd, vei fi OK.


Dacă o să am timp, o să mă interesez în legătură cu chestia asta, dar nu promit nimic.

Baftă!

Zergu spunea...

Am uitat sa spun când am spus de ortodocși și cum refuză îngroparea în cimitirele lor că, de exemplu, în cimitire ale altor culte, de exemplu, Cimitirul Calvin din București (sect.6), nu au nimic împotrivă să cumperi loc de veci dacă nu ești calvin.

Zergu spunea...

Tot @Dragomir: „E nevoie de o "curatare" a statisticilor.” - Singura cale oficială de curățare a statisticilor este nedeclararea ca ortodox la următorul recensământ. Dacă cineva nu se simte confortabil cu auto-declararea ca „fără religie” poate să îți exprime opțiunea de a nu divulga această informație. Totuși cred că asemenea cazuri pot fi măsluite mai ușor decât trecerea explicită ca „fără religie”.

Dragomir spunea...

Multumesc de informatii.

Sincer speram sa fie cineva care s-a interesat deja de aceste informatii. Eu habar nu am la unitate de indoctrinare am fost inregistrat de parintii mei.

Un recensamant ar fi intr-adevar foarte sanatos pentru tara asta. Din pacate nu numai BOR-(c)ul s-ar opune vehement la asta, ci si marile clanuri de politicieni. O mare parte din frauda electorala se face pe baza "cetatenilor imaginari" - o minoritate considerabila care ar disparea in urma unui recensamant.

Zergu spunea...

@Dragomir: „Unitatea de îndoctrinare” e probabil cea mai apropiată biserică de adresa de domiciliu.

Recensământul se va face cu siguranță în 2011 (dacă nu o fi cumva în 2012). Este o chestie periodică și se face cu siguranță, dar trebuie să ai grijă la măsluieli ce apar din chestii de genul notări ale religiei cu creionul, bifarea automată a căsuței „ortodox” după ce bifează „român”, refuzul de a bifa opțiuni precum „fără religie” sau tărăgănearea bifării, întrebări subversive precum „sunteți botezat(ă)?”, recompletarea formularului cu „ortodox” bifat în loc de altceva.

Chestia cu cetățenii imaginari nu cred că intră în calcul în vreo relație cu recensământul. Nu cred că datele sunt folosite la alegeri, oricum autoritățile locale ar trebui să aibă datele curente, doar ei înregistrează decesele și nașterile.

0Z spunea...

Bun, abia astept atunci recensamantul. O sa-mi lipesc toate telefoanele si mailuri pe usa, in caz ca nu-s acasa.

Ziceam de treaba cu alegerile pentru ca majoritatea ne uitam, deznadajduiti, dupa alegerile prezidentiale sau parlamentare, la rezultate. Eu presupun, din observatiile mele si discutii cu alte persoane, ca populatia Romaniei este mult mai mica fata de ultimul recensamant, fapt ce inseamna ca toate procentele de participare la vot sunt gresite. Erorile ar putea insemna ca cei din functiile de top practic sunt alesi de o minoritate ... deci nu au legitimitate adevarata (se aplica si la referendumuri). Nu mai zic nimic de asta ca nu vreau sa deviem :)

Anonim spunea...

Poate ar fi o idee mai buna sa ne declaram mebrii unui pseudocult care sa beneficieze de avantajele acordate religiei.
Trebuie sa ne hotaram la care ca sa nu se imprastie "voturile": Jedi, FSM, Unitarianism Universal, Umanism, etc.

Zergu spunea...

@ZDragomir: Din păcate, asta cu legitimitatea nu prea are fundament pentru că practic cât timp nu votezi, nu exiști. Când nu votezi, practic votezi să fii la cheremul celor mulți, indiferent de opțiunea lor, ești mai nesemnificativ decât un mort (scuză-mi duritatea în limbaj).

Absenteismul nu rezolvă nimic pentru că duce la situații stupide în care 20-30% din populație nu participă la vot pentru că „votul lor nu contează”. Cum naiba să nu conteze 20-30% din populație, nu știu!



@Anonim: Pentru persoanele religioase, probabil că da, ar fi o idee. Eu aș înclina spre „Jedi” pentru că a mai fost folosit în scop de protest, dar cred că „fără religie” este mult mai ușor de realizat la noi.

FSM e ceva prea obscur și specific ateilor.

Unitarismul Universal este deja un cult recunoscut în România și e destul de diferit de aroma americană a lui și, judecând după pagina de internet, e ceva cu un specific etnic maghiar.

Umanismul ar fi altă opțiune, dar nu cred că ar prinde la religioși pentru asocierea cu AUR care e privită total aiurea drept o asociație anti-creștină.


În concluzie cred că ateii ar trebui să se declare atei, iar ortodocșii care sunt nemulțumiți de felul în care BOR nu-i mai reprezintă, ba chiar terfelesc numele ortodoxiei, să se declare „fără religie”.


Am sa scriu în viitor un articol și despre referendum și ce consider că ar trebui să facă românii la acel referendum.

BaiatulCuPizza spunea...

deci sa inteleg ca unii vor murii de foame, iar babuinii aia de proti isi vor plimba curul in BMW-uri si mai luxoase, imbracati in aur din cap pana in picioare

Zergu spunea...

@BaiatulCuPizza: Nu, își vor plimba curul în Maserati, BMW e mașină de fraieri, nu de preoți:

Criza, banii și biserica III

Adi spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Zergu spunea...

Măi Adi, n-ai înțeles mesajul până acum? Nu mai ai ce cauta aici! Pa!

Tanuki spunea...

Cred că dacă ar începe să impoziteze veniturile bisericii am putea ieşi din criză.

Zergu spunea...

@Tanuki: Asta și să nu le mai dea bani aiurea pentru noi biserici de care nu e nevoie.

Anonim spunea...

nu credeti ca exagerati ? cu siguranta au dat bani la bisericile care pana acum nu au primit niciun ban pentru ca nu au avut reprezentanti la putere. Ma bucur ca au dat mai mukti bani la bisericile de la sate acolo unde nu pot fi intretinute pentru ca sunt numai oameni batrani si fara posibilitati. Nu aceasta hotarare de guvern a adus criza ci salariile de bugetari si milioanele de pensii de boala care se dau de catre doctori . Precizez ca sunt ortodox dar nu practicant si ma bucur ca a dat si la biserica unde m-am botezat si unde enoriasi sunt numai pensionari de CAP iar preotul chiar se chinuie de 2 ani sa o reabiliteze fara sa ceara bani la enoriasi.

Zergu spunea...

@Anonim: Nu dragul meu, nu exagerăm, chiar deloc.

Documentează-te și află cum:
- în medie, pe an dispar 1000 de școli și apar 200 de biserici noi.
- bugetele de la sănătate, educație și cercetare sunt reduse în timp ce se pompează bani în BOR
- statul încalcă legea și donează terenuri publice către BOR (legal trebuie fie cesionate, fie vândute)
- statul dă BOR și cultelor drept de monopol pe vânzările de anumite bunuri (ex. lumânări)
- statul supra-impozitează pe cei ce produc, iar cultele religioase fac bogătani și nu plătesc taxe
- BOR a devenit proprietar a unei averi de cel putin 3 miliarde de euro
- BOR a devenit proprietar a ~22% din suprafața județului Suceava

Mai sunt și altele, dar sper că e de ajuns.

Sincer, nu e problema mea sau a non-ortodocșilor că BOR bagă bani în betoane noi și nu repară bisericile care chiar sunt folosite, problemele ălea din sate sunt nerezolvate de BOR, deci ei sunt de vină, pe fondul unor cheltuieli non-necasare imense în alte locuri.

Pe scurt, ar trebui să fii supărat pe BOR nu pe noi că arătăm cât de coruptă e BOR!

Anonim spunea...

sint una din multele persoane care apar in recensamintul facut in 2001 ca fiind cres(t)in ortodoxa. desi nici la acea data nu aveam mai multe legaturi cu aceasta halucinatie in grup decit am in prezent,faptul ca pe formularul acela am fost trecut drept ortodox mi s-a parut, la vremea aceea, irelevant.

de vreo citiva ani incoace insa observ o ingerinta din ce in ce mai agresiva a BOR si a dronelor lor in viata publica, ingerinta care ma afecteaza, intr-o masura din ce in ce mai mare, in mod direct, as spune chiar prin incalcarea unor drepturi civile fundamentale intr-o societate democratica.

ingerinta care, culmea, este justificata, in mod obscen, tocmai prin procentul de ~90% de ortodocsi pe care, involuntar, l-am ingrasat si eu prin pasivitate, acum 9 ani.

am iesit recent din acea pasivitate, ca reactie naturala la manifestarile absolut anacronice si retrograde ale acestor indivizi si-am ajuns sa-mi para rau pentru minuscula legitimitate pe care involuntar le-am acordat-o .

sint convins ca nu sint un caz singular, si ca multora li se va parea, in 2011, la fel de irelevant recensamintul, asa cum mi s-a parut si mie acum 9 ani.

cred ca ar trebui de pe acum inceputa o campanie concertata tintita pe recensamintul urmator, campanie care sa scoata din pasivitate cit mai multi oameni liberi.

come on for fuck's sake, acum avem mainstream internet, sa facem CEVA! sper totusi ca acest popor sa nu fie retardat in proportie de 90%.

mihaela spunea...

la ultimul recensamant la care am participat, m-am declarat fara religie. Imediat persoane respectiva a vrut sa ma intimideze cu o intrebare de genul: Dar ati fost botezata cand ati fost mica, nu? asta inseamna ca sunteti ortodoxa. I-am explicat ca parintii mei au fost iresponsabili si nu m-au botezat. (desi nu era adevarat ca n-am scapat de asa zisul botez)

Alexandra spunea...

Tot pentru seria asta („Criza, banii și biserica”) mai există – din păcate – un material ăăă cel puțin interesant. Poziția Patriarhiei cum că sîntem în rahatul ăsta din cauza unei profunde crize spirituale și că nu putem ieși din ea decît prin rugăciune și și mai multe biserici. Îhî. Da, se întîmplă la noi.

Poți vedea niște citate din comunicatul ăsta de care eu nu reușesc să dau în original pe saitul «cultelor» și am vorbit și eu tangențial despre istorioara asta aici.

Alexandra spunea...

Și încă.