Motto
De ce atâta grabă ca să-ţi schimbi calea? Vei fi ruşinată de Egipt, cum ai fost ruşinată de Asiria. - Ieremia 2:36
Introducere
Povești de convertire de la o religie la alta, cum cel convertit e mai religios după convertire decât a fost vreodată după, sunt ahriprezente în orice religie. Toate religiile au asemenea povești, multe din ele dovezi anecdotice ale „adevărului și virtuților” religiilor respective.
Totuși, cât adevăr există în aceste povești? Cât de relevante sunt în stabilirea altor fapte, precum veridicitatea religiei? Sunt oare altceva decât o simplă anecdotă în ceea ce privește o convertire?
Am să va las puțin timp la dispoziție să va gândiți și, în episodul următor am să explorez problema convertirilor.
(Articolele din această serie : I - Introducere, II - Convertirea - Relevantă în stabilirea validității dogmei?, III - Factori favorizanți în convertire, IV - Efectele convertirii: Prozelitismul, V - Efectele convertirii: Radicalizarea și VI- Concluzii)
Evidenţa populaţiei
Acum 8 ore
7 comentarii:
Io m-am convertit de la ateism la anticrestinism studiind psihologia. Ce, psihologia e dovada anecdotica?
Am zis „multe” și nu cred că antiteismul e o religie.
Da, dar spre deosebire de ateism este o ideologie.
In rest glumeam si eu.
Stai liniștit, am prins tenta amuzantă, dar am răspuns mai serios pentru eventualii oameni care n-au instalat pricepătorul în creier.
Tu pui prea mare accent pe prozelitism. Cred ca fenomenul prevalent este trecerea de la non-religie la religie (inclusiv de la indiferenta la religie, redescoperirea religiei in care cineva s-a nascut etc.), nu de la o religie la alta!
Există destule cazuri de conversie încât să merite o serie de articole. Mai mult, prin consecințele sale asupra individului e interesant de analizat fenomenul convertirii.
Zergu
De acord, dar termenul de "convertire" este pur si simplu sinistru de partinitor din start!
Trimiteți un comentariu