Zona manastirilor tulcene va beneficia de investitii de 75,88 mil. lei
Ministrul dezvoltarii regionale si turismului, Elena Udrea, a semnat la Tulcea un contract de finantare de 75,88 milioane lei, prin Programul Operational Regional, care vizeaza valorificarea turistica a manastirilor tulcene prin imbunatatirea infrastructurii de acces si de mediu.
"Proiectul se va desfasura pe o perioada de 23 de luni si are o valoare totala de 75,88 milioane lei, din care 62,81 milioane lei valoare eligibila, formata din 54,33 milioane lei contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala si 1,25 milioane lei contributia beneficiarului (Consiliul Judetean Tulcea, Consiliul Local al Municipiului Tulcea si consiliile locale ale comunelor Frecatei si Niculitel)", se arata intr-un comunicat emis de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului si citat de NewsIn.
Obiectivele urmarite sunt cresterea gradului de acces si mobilitate in zona manastirilor nord-dobrogene Saon, Celic-Dere si Cocos, cresterea contributiei turismului la dezvoltarea regiunii si cresterea atractivitatii turistice a zonei.
Adevărul e că am auzit de hoarde de lingăi de mortăciuni dornici să se ducă la „mănăstirile nord-dobrogene”, dar se plângeau că nu-s drumurile bune. Discuția avea loc între sardine înghesuite și împuțite care călătoreau în trenul supraintitulat „Linge Moasca” care avea destinația Iași (sau era Suceava?) la festivalul anual de lins mortăciunea viteză. Mijlocul de transport menționat reprezintă o adevărată desfătare pentru simțuri și o unică ocazie anuală de a juca jocul „Ghicește ingredientele din izul care-ți violează nasul”.
Oare Uniunea Europeană cum ar reacționa dacă ar afla că banii ei sunt aruncați pe drumuri către nicăieri, drumuri pe care se așteaptă teocrato-cavalerii să fie un trafic mediu de aproximativ 274 de persoane/zi, deci probabil cam 150 de mașini/zi?
Probabil că e vizat județul Tulcea deoarece are cea mai scăzută densitate de biserici din Republica Teocrată România, așa cum arătam în noiembrie anul trecut:
Evident, cavalerii teocrației călăresc pe calul trimufului turismului necrofilo-salivar ortodox. Sunt curios de unde își iau ei „informațiile”.
In urma investitiilor efectuate, se asteapta cresterea numarului de vizitatori la obiectivele din zona de la 60.000 la 100.000 turisti/an, crearea a minimum 400 de noi locuri de munca si cresterea veniturilor la bugetul local cu 75%, potrivit informatiilor ministerului.Dacă veniturile actuale în bugetele locale sunt de câteva zeci de mii de lei sau chiar sute de mii, tot un rahat e că bugetul local scoate 1,25 de milioane de lei din buget pentru acest abis fiscal.
Și cum poate fi mascată o gaură neagră financiară în România mai bine decât sub pretextul modernizării infrastructurii, că doar știm cu toții că la cost pe kilometru de drum nu ne întrec nici măcar țările africane din preajma Saharei sau țări precum Chile.
Proiectul este depus in cadrul Axei prioritare 2 - Imbunatatirea infrastructurii de transport regionale si locale, domeniul major de interventie 2.1 privind reabilitarea si modernizarea retelei de drumuri judetene, strazi urbane-inclusiv constructia/reabilitarea soselelor de centura.
De ce nu sunteți sinceri băi și nu spuneți că iar dați bani la biserică pentru că li se strică mașinile de lux ale popilor și vor drumuri mai bune?
Am citat articolul „Zona manastirilor tulcene va beneficia de investitii de 75,88 mil. lei”.
2 comentarii:
Da, si sa ajungi la mine in sat (tot judetul Tulcea) trebuie sa o iei pe o sosea pe care daca depasesti 20km / h iti zboara rotile si-ti crapa suspensiile. Cand eram mai tanar nici macar cu bicicleta nu reuseam sa evit toate gropile de pe soseaua aia si acuma e tot la fel.
Mă eu n-am nimica împotriva reabilitării drumurilor, dar când vin cu motive d-ăstea că ar crește turismul de tip linge moasca drept motivație, e clar că scopul e lingerea în fund a BOR, nicidecum ceea ce ar trebui să fie - să repare drumurile de dragul de a avea drumuri decente pentru că mai degrabă în Tulcea m-aș duce în deltă, nu la biserici uitate și de BOR.
Trimiteți un comentariu