Cautări pe acest blog

marți, 1 noiembrie 2011

Dumnezeu, acest Hopa-Mitică al ilogicii...

Mă tot întreb, cum ar fi fost dacă Huidu ar fi fost cel care murea în accident împreună cu familia lui din pricina unui șofer oarecare care a derapat sau a făcut ce a făcut Huidu? Oare lumea ar fi spus „a greșit, e un om” sau ar fi fost zeci de „dezbateri” pe tema „cum să stopăm crimele de pe drumurile Românei?”? Sunt aproape convins că majoritatea ar fi condamnat șoferul vinovat, așa cum corect a făcut Buciuman acum, și ar fi cerut pedepse cât mai aspre pentru asemenea accidente.

Pe de altă parte, oare cum ar fi fost privită o asemenea afirmație ca cea de mai jos dacă cei morți ar fi fost Șerban Huidu și familia lui, cel care ar fi făcut afirmația ar fi fost Mișu Găinușă, iar Magda ar fi fost cea vinovată? (Nu am pus în oglindă textul, cred că ar fi prea macabru.)

Ii multumesc lui Dumnezeu ca n-a ramas schilodita, nici ea si nici sufletul ei pereche, epava intr-un scaun cu rotile sau intr-un pat de spital. Nu-l urasc pe Huidu, nu-l blestem si nu-l condamn cum atatia altii fac acum, poate ca pe drept. L-am compatimit duminica, dar acum nu mai sunt in stare. Vreau doar sa stiti, in acest imens vartej mediatic, ca intamplarea cruda face ca toti cei trei trecuti din aceasta lume intr-o clipa cruda de dimineata de duminica, erau oameni minunati, cu suflet frumos si bun. Si ca prietena si colega mea era un om minunat pe care o chema Magda.

Eu cred că o asemenea declarație/scrisoare nu ar fi fost primită bine. Totuși mă șochează că există persoane care nu văd nimic în neregulă cu idea de a mulțumi unei ființe pe care o crezi reală, perfectă, bună, atotputernică și care nu previne suferința sau care nu vrea să „dea lecții” decât cu morți și răniți (că de putut poate, ca doar e omnipotent).

Și să nu vă aud cu imbecilități de genul „Dumnezeu l-a chemat să-l facă înger”! Până una, alta, singura viață pe care o avem cu certitudine e asta și nici una în plus, iar ideile false de viață eternă și alte prostii similare nu fac decât să devalorizeze SINGURA viață pe care o avem!

11 comentarii:

Anonim spunea...

mai zergule , nu mai repeta prostia asta cu Dumnezeu care ar fi putut evita suferinta , ca e o logica de copil de cinci ani .

rftghost spunea...

@anonim
Explica-mi si mie te rog cum vine chestia asta? Sa inteleg ca ala de sus nu putea evita suferinta? Sau ca un copil merita sa sufere?

Daca am de ales intre un zeu sadic sau unu impotent, mai bine fara... sau nu e destul de logic?

Zergu spunea...

@Anonim: Explică-mi, că eu nu pricep. Eu prin OMNIpotent înțeleg că poate orice, inclusiv să mănânce mâncare de raza cosmice.

Anonim spunea...

daca noi oamenii am fi perfecti in iubire fata de aproapele si in toate faptele bune si nu am avea nici o greseala cat de mica , atunci ti-as da dreptate . Insa realitatea ne arata contrariul . In primul rand ca suferinta care o traim ne-o facem noi insine si nu Dumnezeu . Ducem o viata haotica fara nici un echilibru si astfel apar bolile , ne facem rau unul altuia incepand de la un gand de ura si pana la cele mai cumplite razboaie .
De fapt , daca am fi putin atenti numai la cate primejdii sunt in jurul nostru , am putea trage concluzia ca ar fi imposibil ca vreun om sa ajunga la varsta batranetii .
De ce nu intervine Dumnezeu ? Eu as putea sa-ti spun doua cauze. Primul motiv este ca noi nu vrem sa traim impreuna cu El . Nu-L suferim , nu ne plac poruncile Lui , credem ca ne descurcam si fara ajutorul Lui . Si atunci Dumnezeu se da deoparte si ne lasa la mana noastra . Iar suferinta este plata pentru ce am semanat . Semeni suferinta in jurul tau , culegi suferinta . Mi se pare drept .
Al doilea motiv este pentru ca viata nu se termina aici . E mult mai bine sa suferi putin timp aici si sa-ti vina mintea la cap , decat in vesnicie. Eu am venit la Biserica si am ajuns sa-L cunosc pe Dumnezeu datorita suferintelor indurate . Daca mi-ar fi fost bine nu m-ar fi interesat niciodata daca Dumnezeu exista sau nu .
Copiii care nu au pacate sufera din cauza legii iubirii . Daca parintii au pacate care ii fac vrednici de iad , li se poate ierta din ele prin suferinta indurata de urmasii lor . Mi se pare normal ca sa sufar putin din dragoste fata de parinti pentru ca ei sa aiba parte de o vesnicie mai buna .

Anonim spunea...

da , Dumnezeu poate orice , inclusiv ce spui tu .De ce ar fi imposibil ca sa existe Cineva care sa poata face tot ce vrea ? Numai pentru ca noi nu putem ? Sau pentru ca nu-L cunoastem ?
Existenta acestei lumi este o dovada clara ca Dumnezeu poate orice . Faptul ca tu ma urasti si eu te iubesc este o dovada ca la Dumnezeu totul este cu putinta .
Insa tu ai libertatea sa alegi sa crezi ceea ce vrei . Nimeni din lumea asta nu te poate impiedica .

Paul spunea...

@Anonim
Ti-a spus cineva aici ca te uraste?
Noi ti-am atras atentia ca vorbesti aberatii!
Daca pentru tine asta inseamna ura n-am ce-ti face. Nu iti dai seama ca ce ai scris mai sus este exact propaganda pe care o tin popii in biserica, propaganda in urma careia ti se da un raspuns ce nu are nici o legatura cu viata reala dar care te face sa nu iti mai pui atatea intrebari si sa taci din gura, ba chiar sa fi fericit ca tu trebuie sa suferi! Pai sigur, fix de-aia sufar pentru ca stramosu` meu din secolul X era criminal in serie. Iar eu nu am decat sa sar intr-un picior de bucurie ca asa zeul ii va ierta pacatele, iar nerusinatul de stramos mai si scapa din iad din cauza mea, chiar daca era criminal. Cam asa functioneaza logica ta.
Si cand iti zic ca vorbesti aberatii te superi, ca de exemplu cu bolile! Boli existau dintotdeauna de cand a aparut specia umana. Ele sunt provocate ori de niste microbi ori din cauza deteriorarii unor parti anatomice ale corpului, in nici un caz pentru ca omul este rau. Bolile sunt ceva normal, orice fiinta se imbolnaveste din diferite cauze. Iar fata de unele boli omul are imunitate ce s-a dezvoltat pe parcursul milioanelor de ani de evolutie (aici ma refer la atacurile microbilor in general),de aceea daca faci rujeola o data, o doua oara nu mai faci pentru ca acele globule albe in sange vor recunoaste virusul rujeolei din nou, in schimb virusul HIV nu are inca leac deoarece a evoluat foarte recent in istoria omenirii, iar corpul nu este pregatit. (iti recomand sa citesti o carte stiintifica numita IMUNOLOGIE, sau te temi ca te va ispiti satana si incepi apoi sa gandesti?).
Tu crezi ca traiesti intr-o lume perfecta in care daca toti oamenii ar fi buni nu ar mai fi foamete, boli, razboaie etc. Dupa logica ta tot asa nu ar mai fi cutremure, uragane, meteoriti, lupul nu ar manca oaia etc. daca omul ar fi cuminte!? Aberatii ce prind foarte bine la cei care inghit gogoasa fara sa o mestece.

Zergu spunea...

@Anonim(5): 1. Folosește o poreclă să știe lumea dacă ești același anonim cu cel de la (1). Până atunci am sa va consider pe toti anonimii că sunteți același individ.

2. "nu mai repeta prostia asta cu Dumnezeu care ar fi putut evita suferinta , ca e o logica de copil de cinci ani" și "da , Dumnezeu poate orice , inclusiv ce spui tu" sunt două afirmații contradictorii, pentru că înseamnă că putea evita suferința.


Existenta acestei lumi este o dovada clara ca Dumnezeu poate orice .

Greșit. Existența acestei lumi nu dovedește decât că această lume există. Dumnezeul tau preferat ca să fie dovedit că poate face ceva, întâi trebuie să dovedești că există. Daca nu mă crezi, atunci îți spun că existența acestei lumi este dovadă că Blablaozaurul poate face orice.


Faptul ca tu ma urasti si eu te iubesc

Voi creștinii aveți sindromul persecuției în cap și credeți tot ce va spune popa. De unde ai tras tu concluzia că te-aș urî, numai tu știi. Iar faptul că pretinzi că mă iubești arată că fie minți, fie te minți, fie nu știi ce înseamnă cu adevărat să iubești pe cineva, fie ai probleme grave la cap. Tind să cred că nu știi ce e aia să iubești, pentru că religia ta are prostul obicei de a redefini sensul cuvintelor, de multe ori chiar spunând că antonimul unui cuvânt e sensul acelui cuvânt.

cristian spunea...

suferinta nu este rasplata faptelor noastre rele , ci o metoda prin care Dumnezeu il pune pe om sa se intrebe ce sens are viata lui pe pamant , sa-si vina in fire si sa paraseasca calea rea pe care mergea inainte .
Suferinta da sens vietii .
Daca exista aceasta lume minunata , extraordinara , atat de complexa si diferita, daca exista inteligenta si sentiment , daca exista oameni care au creat lucruri nemaipomenite , de ce ar fi imposibil sa existe un Creator atotputernic?
Pentru ca nu vrea muschii tai?
Dragostea are diferite grade de intensitate . Faptul ca persoana ta nu-mi este indiferenta , este tot o dovada de iubire , chiar daca e mai mica . In schimb , tu si toti ateii sunteti plini de ura fata de crestini . Nu pierdeti nici o ocazie sa va aratati sentimentele . N-am stiut de aceasta ura pana sa va citesc blogurile . Pacat ...

Anonim spunea...

Cristinele, nu te mai obosi, mama! Esti doar un alt crestinopat retard, robotel cristo-fascist. Hai, mars la autoflagelare, ai stat prea mult pe net, care, bineinteles, este unealta lu' dracu'!

Anonim spunea...

"Cristinele, nu te mai obosi, mama! Esti doar un alt crestinopat retard, robotel cristo-fascist. Hai, mars la autoflagelare, ai stat prea mult pe net, care, bineinteles, este unealta lu' dracu'!"

q.e.d.

Zergu spunea...

@cristian(8): Suferința e o consecință directă a universului fără nici un dumnezeu. Când te lovești și te doare e reacție biochimică ce te stimlează să eviți să te mutilezi mai rău și poate să mori, deci să-ți scazi șansele de supraviețuire și reproducere, un mecanism dobândit de strămoșii noștri în decursul evoluției.

Dacă explici cum din „există X” rezultă „există Y”, iar petnru X ai dovezi, poți să măsori, să atingi, sa miroși, etc, iar pentru Y NU ai absolut nici o metodă de măsură, de punere în evidență a existenței sale, ai un premiu.

Mai mult, explică cum a apărut creatorul? Sau există pentru că vrea mușchii tăi?


Du-te cu fantasmagoriile tale de aici cu „iubirea ta creștină” și cu minciunile pe care ți le-a zis popa cu „ateii urăsc creștinii”. Eu am mai spus-o și o repet, nu am cum să vă urăsc pentru că sunteți victime, așa cum am fost și eu. Voi creștinii sunteți în stare să urâți victimele, eu nu pot, pentru că înțeleg ce înseamnă să fii victimă. Dacă există ură pentru ceva, e față de minciunile dogmei care v-a fost băgată în cap.